Õpihaldussüsteem Edupage

Käesolev postitus on vastuseks aine “Õpikeskkonnad ja võrgustatud” teisele ülesandele.

Võib julgelt väita, et enamik Eesti koolidest kasutab õpihaldussüsteemina kas eKooli või Stuudiumit. Kuid need pole kasutusel sugugi kõigis koolides. Näiteks Jõgevamaal Lohusuu Koolis on õpihaldussüsteemina kasutusel aSc Edupage. Tegemist on Slovakkias asuva ettevõtte loominguga, mis on tõlgitud paljudesse keeltesse ja nende hulgas ka eesti keel. Paljud on kindlasti tuttavad sama ettevõtte ühe teise rakendusega, mida kasutatakse Eestis tihti. Selle programmi nimi on aSc Timetables ja selle abil luuakse tunniplaane, mis näevad välja sellised:

Kuid läheme edasi õpihaldussüsteemi enda juurde. Tegemist on täisfunktsionaalse õpihaldussüsteemiga, kus on ühendatud nii päeviku funktsioonid kui ka õpikeskkond. Süsteemi jaoks on olemas veebirakendus ja ka mobiiliäpp, mis näevad välja järgmised.

Antud näide on eesti keeles, kuid õpilased saavad valida endale ise kasutajaliidese keele, mis teeb selle süsteemi kasutamise lihtsaks näiteks Ukrainast saabujatele, kelle jaoks eestikeelne rakendus oleks pigem takistav kui aitav tegur (hiljem saab keelt muuta). Süsteem on tõlgitud laias laastus 90% ulatuses eesti keelde ning tõlke kvaliteet on rahuldav (on näha, et inimene on masintõlget toimetanud ja tõlke kvaliteet on aastate jooksul tõusnud).

Avavaates on võimalik õpetajal hallata kõiki oma tunde, teha sissekandeid, märkida kohalviibijaid, määrata kodutöid jne. Samuti on süsteemil olemas teadete saatmise võimalus ning teadete moodulisse kuulub ka privaatsete fotoalbumite loomise võimalus. (Lisaks annab süsteem automaatselt teada punase ruudukesega, et mõne päeva kohta on midagi sisestamata.)

Pandeemia ajal oli erakordselt kasulik ja mugav see, et õpilastele saab määrata mugavalt veebikohtumisi ning õpilased saavad otse õige tunni juurde lingi. Lisaks tegi telefoniäpp 10 min enne tunni algust automaatse meeldetuletuse.

Seejärel pakub süsteem järgmisi võimalusi videokohtumise jaoks:

Nagu näha, siis integreeritud on kaks suuremat videokohtumise võimalust Zoom ja Google Meet, kuid on võimalik lisada ka teisi lahendusi. Muude funktsioonide hulgas väärib äramainimist ka menüü lisamise võimalus. Õpilased saavad jätta toidule ka tagasisidet viie palli skaalal.

Kui seni vaatlesime Edupage’i kui päevikut, siis järgnevalt tuleb vaatluse alla kursuste loomise süsteem. Süsteemis on võimalik luua kursuseid, koostada tunnikavasid, anda koduülesandeid, teha teste ja rühmatöid. Ühe tüüpilise kursuse avavaade näeb välja selline:

Antud juhul on tegemist 8. klassi bioloogiakursusega, milles õpetaja on lisanud kursuse juurde teemad, kuid mitte just liiga palju muud materjali, sest õpe toimub peamiselt klassiruumis. Kui vajutada nupule “Add to material”, avaneb järgmine aken:

Õpetaja saab kursusele lisada omi materjale, slaide, kaarte, pilte ja muid materjale. Samuti on üsna lai valik võimalusi testide koostamiseks. Lisaks on võimalik kasutada testide puhul automaatkontrolli ning õpilastele on võimalik panna hindeid oma kursuse juurde.

Kui rääkida Edupage’i süsteemi puudustest, siis kõige esimesena tuleb mainida seda, et Eestis seda kasutatakse väga vähe, levinud on hoopis sama ettevõtte tunniplaani loomise tarkvara. Väga vähe kasutamine tähendab seda, et muud Eestis kasutatavad õpikeskkonnad ei paku liidestust Edupage’iga. See tähendab seda, et õpilase vaatest lisandub veel üks sisselogimine, kui tunni töö on näiteks Opiqus. Viimane on takistus pigem nooremate õpilaste jaoks, kes ei ole veel tõhusad oma kontode ja paroolide haldamisel.

Puudusena tuleb välja tuua ka see, et kui õpetaja sisestab kodutöö kogemata valesse lahtrisse (näiteks valele klassile või valeks päevaks), siis kodutöö kustutamiseks tuleb minna omaette lehele, otsida üles tuhm ja väike nupp, kus tuleb oma otsust kinnitada.

Kokkuvõttes on tegemist funktsionaalse alternatiiviga eKoolile ja Stuudiumile, mis pole küll kohandatud spetsiaalselt Eesti jaoks, kuid mida arendadatakse süsteemselt edasi ning igaks sügiseks on valminud uuem ja täiustatum versioon.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started